mandag 31. mars 2014

Tel Aviv

Tel Aviv! Eg sit på hotellrommet i Tel Aviv og har akkurat joina dei andre i spisinga og litt shopping. Vi var ein stad her i nærleiken av hotelle, og maten var veldig god.
Eg sit faktisk i 14.etasje og har min eiga lille balkong på utsida. Ein balkong som har fått sitt første og einaste besøk av meg for denne gong. Eg har ikkje høgdeskrekk, men det er rett og slett veldig høgt rett ned og du får følelesen av at du ikkje står heilt trygt. Ergo……eg held meg inne.
At eg gjekk ut i første omgong, var berre av di eg ville ta bilete av utsikta eg har mot havet og andre vegen også byen. Ved å sjå på biletet under, ser du at eg ser ned på alle dei andre bygningane. Som eg sa……Høgt!!!
Her er sjølvsagt nok av gardiner, så det vil ikkje akkurat bli eit problem, men hadde eg hatt høgdeskrekk, ja då trur eg vitterleg at eg hadde besvimt i stad! 


 Her er eg ein snartur nede på stranda. For første gong i livet har eg faktisk opplevd å sjå på når folk står på surfebrett. Å surfe i bølgjene er berre slikt eg har sett på tv, men no kan eg skryte på meg å ha sett det også. Det var så fasinerande at eg gløymte reint å fotografere det. "Bønder på bytur!"
Hotellet ligg rett på denne stranda, så det kunne nesten ikkje ha vore betre lokalisert. Her får du storby og strandliv i ein og same pakke. I tillegg er det basseng og jacuzzi på hotellet og ei super spa-avdeling for dei som er interessert i det. 
Vi kunne sjølvsagt ha nytta oss av tilbodet, men med berre ei natt her Tel Aviv, kan vi ikkje kaste bort tida på slikt. 
Eg er litt sånn der i bakvendtland, så her kjem det som var tilfelle FØR vi kom fram til hotellet. Det er vel dette som kalles rush-trafikk?! Det gjekk i alle fall ikkje særleg fort. Når bilane ikkje var av den tolmodige sorten………….. Her var det skifting av filer i eitt sett. At det ikkje small inni mellom er eigentleg mest berre utroleg. Eg er glad eg ikkje er sjåfør her.


Vi har hatt ein toppers tur. I dag var siste dag ved universitetet og etter lunsj var det rett til hybelen og gjere seg ferdig der. Dette biletet er tatt på veg ut frå Jerusalem. Som du kanskje ser, har både denne kvinna og mannen i bakgrunnen eit svært gevær på seg. Med andre ord er det høg sikkerheitsfaktor her. Samtlege bilar blir stoppa og "intervjua". 
På dette biletet ser du at kvinna ser rett på bussen vår. Eg har mobilen retta i den retningen for å ta bilete. Bak i bussen høyrde eg berre at dei sa at det ikkje er lov til å ta bilete, men eg klarte sjølvsagt ikkje å la vere. Heldigvis oppdaga ho det ikkje, så telefonen fekk bli med meg heim. 

I og med at vi har vore "studentar", har sikkerheita rundt oss vore rimeleg høg. Universtetet har sørga for at vi alle har følt oss rimeleg trygg. (Om ikkje for trygg!) 
Første guida-turen vi hadde, var det ein vaktmann med. Vi spurte ikkje han om kvifor, men vi forstod at  universitetet hadde leid han inn.
Då vi så for til Masada, Negevørkenen, og Dødehavet, kom det ein annan vakt inn på bussen om morgonen. 
I løpet av dagen spurte vi han om kvifor han var med oss på turen. Svaret vi fekk var: Because I have a gun." Hahahaha……. Det var jo kanskje ikkje heilt det svaret vi forventa, men etterkvart kom det no eingong fram at universitetet krever at det skal vere med ei vakt som passer på oss (med "gun") når vi er på turar i deira regi. 
Dei teiknar gode forsikringar på oss og dei vil vere sikker på at det ikkje skjer noko med oss. 

Her er det slik at menn sin "førstegongsteneste", som vi kallar det heime, varar i tre år. Kvinner i "berre" to. 

Då vi kom til kantina i morges, hang denne plakaten der. Veldig koseleg gjort av mannen bak disken. Han er kjent for å legge merke til kva som er spesielt med kvar einaste "kunde" og når det gjaldt gruppa vår, var det kaffe americano!! Lærarane syns det var litt artig at vi reiste frå Noreg til Israel for å kjøpe "americano". :=) 
Sjølv drikk eg ikkje kaffe, men han fann fort ut av mine vanar også. Ein triveleg mann som gav farge til tilværelsen. 

Eg måtte, so sant er, seie til lærarane at det var litt vemodig at vi skulle reise. Likevel, akkurat det er jo eit godt teikn av den grunn at det betyr at vi har hatt det bra der vi har vore. 
I morgon ventar passkontrol og sikkert fleire intervjurundar på oss. Det er ganske strengt her. 
Visumet er ikkje lima inn i passet av di då kan vi ikkje reise inn i andre arabiske land. Difor har dei slutta med det og starta med å legge visumet inn i passet og så må vi sjølv sørge for at det ikkje blir borte "during our stay"! 
Om ein ikkje har det når ein skal gjennom passkontrollen, ja då slit ein. Då kjem ein inga veg! Slik er det berre. 
Elles i verda trur eg det er slik at ein møter opp to timar før avgong. Her må ein vere på flyplassen heile tre timar før. Jaja, viss det ikkje tar så alt for lang tid i innsjekkinga og passkontrollen (og at ingen finner ut at dei har frykteleg lyst til å gå gjennom bagasjen vår), så får vi vel tid til litt tax-free også. 
Akkurat på det området blir det vel aller helst om suvenirar og godteri. Alkohol får vi ikkje ta med oss inn i Europa med mindre den er i kofferten. Kofferten er nok allereie sjekka inn før vi slepp til i tax-freeavdelinga. 
Eg får heller kjøpe eit par flasker vin når eg kjem til Oslo. :=)

No er det lalletid i Tel Aviv. Vi er ein stakkars liten time foran dåke heime, så det betyr at ho straks er elleve her. Vi skal tidleg opp i morgon og har ein lang dag foran oss. Eg trur ikkje vi er i Oslo før ti på halv åtte. Først må vi innom Kastrup ein urpiteliten tur. 
Eg er byrja å bli smal i augene no og ser fram til ei god natt i ei god seng (megastoooor!) og eg skal ligge midt i! Eg har eit tonn med puter, så det er berre for meg å plukke og vrake etter evne. Det hadde vore plass til fire vaksne i denne senga her, og eg er berre meg. 

Så i morgon blir det ikkje ani, anaxnu, måra, talmida, bevakasha, shalom osv osv osv….. Då blir det enkelt og greitt ein dag med berre norsk att, og det blir deileg. (Så gløymte eg jo då i same slengen at vi skal sitte mange timar i eit digert fly der crewet mest sannsynleg er alt anna enn norsk.) JAja……
Ha ein fortsatt fin kveld og sov godt til natta!

Hasta luego! 

IWALY!!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar