søndag 30. mars 2014

Sundag og nest siste dag på universitetet her. I morgon held vi på til klokka tolv før vi tar lunsj og reiser til Tel Aviv. Vi har ikkje kjeda oss eit einaste sekund, så det blir litt trist, men likevel godt å reise heim. Som det heiter så fint…….Borte bra, men heime best.

I dag er det ganske vindfullt her i Jerusalem. Det er litt sol, men likevel er det rimeleg kaldt. Vi veit vel alle kva det vil seie å ha vind rundt seg og kva det gjer med "temperaturen".
No er eg i studentlandsbyen og har funne meg ein liten avstikkar kor det er wi-fi. Det er rimeleg kaldt å sitte her, så eg er berre sånn aller kjappast innom ein tur. Etterpå blir det byen og middag.

Vi sit att med mange gode opplevingar etter denne turen. Ikkje berre har vi lært mykje språk og metodar for læring, vi har også fått lære "folket" å kjenne på mange måtar og fått oppleve ulike kulturar som fungerer ilag. (Det siste skulle ein vel ikkje tru før ein kom ned hit og såg det med eigne auge. Jerusalem er fredens by!!)

Vi har køyrt eindel med ulike drosjekarar. Akkurat det er ei historie for seg sjølv. I denne vinden som herjat no, vil nett det ta litt for lang tid. Uansett, i går kveld pressa vi oss inn i ei drosje og ba sjåføren om å få oss trygt fram til Manilla. På turen ned oppfatta han sjølvsagt at vi var utlendingar (what a big surprise, liksom) og nysgjerrigheita hans var nett like stor som alle dei andre sjåførane vi har hatt.
Vi prøvde sjølvsagt å imponere litt med det vi har lært av ord og setningar og då blei han så ivrig at han "slo" alle universitetslærarar osv rett ned i støvlane. Han overtok læringa med ein sjølvsikkerheit mange kan misunne. Og gud kor han terpa!!! Det var ikkje snakk om å slippe unna. Han tok jobben svært seriøst! Han tvinga oss nesten til å herme etter han når han prata, og i løpet av kort tid kunne vi ein god del meir.
Då vi kom fram til Manilla, sa han at dersom vi lot han køyre rundt med oss i ein time, skulle han sørge for at vi kom til å lære språket mykje kjappare enn ein lærar kunne lære oss. Då kunne vi berre slutte og studere, for han kunne undervise oss medan han køyrte rundt i drosja.
Vi tvilte ikkje eit sekund på det, for han var jo reine "gestapoen", men vi takka høfleg nei.
Då vi gjekk ut av bilen, sa han til dei andre at eg hadde fjeset til ein israelitt. (At han lett kunne tru at eg var frå Israel!) Så no veit eg det! Thihihihihihi……….. Shalom!

Vi har hatt ei super tid her nede, og sanninga no er at eg faktisk kan tenke meg å vere her eit heilt år. (Hmmm…..Det siste tvilar eg på at eg får aksept for.) Det har vore så interessant å vere her og eg har verkeleg lyst til å lære meir. Både språket og historia, kulturen og rett og slett sjå meg meir om i heile området.
I morgon blir ettermiddagen tilbringa i Tel Aviv. Det er sjølvsagt noko å sjå fram til det også. Om eg ikkje tar så alt for feil, ligg hotellet på stranda. Bading og shopping er noko dei fleste kvinnfolk syns er digg, så det betyr at vi har noko å sjå fram til då også.
I tillegg får vel lære litt meir historie og kultur i løpet av turen.
Tysdagen går med til reising. Faktisk er vi ikkje heime før på morgonkvisten, onsdag, om vi vel å reise heile vegen i strekk. Då vil det bli ekstra godt å legge seg i eiga seng!!
Vi er ikkje i Bodø før det nesten er midnatt, så det blir ei lang reise. Sjølv om ein kan ligge over i Bodø, er det beste å vakne i eiga seng og vite at ein ikkje skal ut på meire reise før ein er heime.

I morgon kveld skal eg skrive litt om Tel Aviv og legge ut litt bileter derifrå. Eg går sterkt ut ifrå at dei har internett på hotellet. Noko anna vil vere rart i 2014.
No skal eg pakke ned dataen og tusle opp for å gjere meg klar for middag. Det har gått mykje i ulike typar kyllingrettar og kosher-rettar. (Kosher er faktisk digg.)
Maten her nede er heilt grei. Det er mykje mat og her er mat for alle og einkvar. Det einaste som er dyrt, er laks. (Noko eg uansett ikkje er den største fan av…….so I don´t really care..)

Eg gløymte å vise dette biletet etter at vi var i Negevørkenen, Masada. "Mønsteret" du ser er høgare enn det ser ut for. Det er ein leir etter romerne. 

Eg skreiv vel også at dei som kom etter Herodes ikkje brydde seg om mosaikkgolva?! Her ser du provet på det. Dei har berre mura opp gruer og liknande oppå deler av mosaikken og rett og slett øydelagt deler av det. (Her er det særs viktig at ingen står og drikker vann og søler på det. Det er mosaikken for gammal til!)
Det er ganske tøft å vite at ein har tatt borti og gått på områder som er to tusen år gamle. Det blir på ein måte heilag. Det føles i alle fall slikt.) 

Første kvelden vi kom då vi kom, var det meste stengt av di det var shabbat. Etterkvart på kvelden når enkelte opna opp att, måtte vi jo finne mat. Det som er litt "funny" er at vi reiser til Israel og ender opp første kvelden med å spise følgande: 
Hahahaha…….seier eg berre! Dei har burger og cola i Israel også!! Det første eg tenkte vat at vi ikkje var "riktig rett". Burger og cola i Israel, men slik blei det no. Det blei med den eine gongen….. Vi har nok prøvd litt av kvart, og vi har funne ut at det meste er trygt å spise. 

Det blei visst ei lita avsporing til at eg holdt på å slutte av her.:=) No skal eg gjere nett det. Eg skal logge meg av og gjere som eg skreiv lengre oppe på sida. Så då attstår det berre å ønske dåke ein fin sundagskveld og så kjem det ei lita Tel Aviv-oppdatering i morgon. 

Hasta mañana!

IWALY!!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar