mandag 24. mars 2014

I´m actually here…..Hebrew University, Jerusalem, Israel……. Klokka er enno tidleg på morgonen og det er enno ein time til forelesning. Rundt meg kjem det studentar frå omlag femti land litt etter litt. Enkelte er tidlegare enn andre, andre startar rett og slett før andre…..altså alt som normalt.

Eg er verkeeg heldig som har fått denne sjansen til å dra hit. Det er heilt unikt og spesielt å få oppleve dette. I går var eg på ei forelesning som kun foregjekk på hebraisk og eg forstod faktisk stort sett alt som blei sagt. Det vitnar sjølvsagt om gode lærarar som vil vi skal lære språket. Allereie etter ein dag kan eg bøye verb, adjektiv og substantiv i presens på dette språket. Et språk som for hundre år sidan nesten blei sett på som daudt, muntleg sett. Så at det i dag er så mange millionar som snakkar det……Det ses nesten på som eit mirakel.
Pgaden korte tida som er brukt på å få det "opp og gå", vitnar det om at metoden som brukes må vere god.

Vi starta reisa i fra Riga tidleg på laurdags morgon. Det var ikkje "berre berre" å kome seg opp. Etter få timar i senga, seier det seg sjølv at det ikkje er det kulaste ein gjer. Likevel, opp måtte ein.
Vi budde på eit hotell som heiter "Elefant Hotel", eit hotell som er høveleg bra og prisen for natta var på under 500 kroner med frukost. I Noreg måtte du i alle fall ha forventa trippel pris. Så billig var det.
Frukosten blei hiven innpå før vi bussa dei få minutta det tok til flyplassen. Først no gjorde passa seg gjeldande. Ikkje ein einaste gong måtte eg vise det då eg kom til Riga. Verre blei det når Israel var målet.

Det var ganske uverkeleg å lande i Tel Aviv. Sikkerheita er stor, men det må den vel vere. Utanfor venta bussen, og var heldig og fekk førsteradsplass i den. Så det betyr at eg fekk sjå mykje.
Bussturen gjekk fort og då vi var rett ved Jerusalem skjer følgande:
Himmelen var heilt blå og ikkje ei sky var å sjå. Alt var "berre lekkert". Plutseleg skjer det noko, raskare enn at eg heilt klarer å fange det opp. Plutseleg ser vi det som dette biletet viser…..heilt ut av det blå. I løpet av sekundar…...


Kva det eigentleg dreiar seg om kan vi ikkje vite heilt sikkert, men det første som slo oss heilt framst i bussen, var at det må vere ein rakett over Vest-breidden. Vi kan ikkje vere heilt sikker, så det er berre antakingar. Kanskje er det snakk om noko så enkelt som ein brann. Det var berre det at det skjedde så fort……. Uansett er vi trygge her vi er, så det er ikkje noko vi tenker på i det heile.
Med buss til Gazatar det 1,5 time, så vi er ganske nært.

Vi er innkvatert i ein studentlandsby som huser 1600 studentar. Det er høgsikkerheit rundt heile "student village" og ingen, inkludert oss, kjem inn der utan studentbevis med bilete på. Heile området er gjerda inn, så der er vi ganske så trygg.

Vi har vår eiga private guide, Shai, ein 26 år gammal tredjeårsstudent. Han kan mykje og har lært oss mykje allereie. Røyndomen om korleis det er her nede er nok litt annleis enn den som blir presentert i media heime. Der er det eit veldig fokus på det negative og det er nok ikkje heilt slik som det kjem fram. Her lever muslimar og jødar tilsynelatande ilag med kravandre i full harmoni. Kyrkje og moske ligg vegg i vegg, så mange religionar blir ivaretatt, spesieli innanfor muren til gamlebyen.

Her er utsikta mi om morgonen når eg gløttar ut av vindauget. Eg klagar ikkje på den! 

I går var vi på omvisning tre timar rundt om i gamlebyen. Ein jøde, som ikkje var sørleg utøvande jøde, omviste oss og ga oss mykje historie på ture, Han var veldig "open minded", noko som er bra når du kjem til ein stad som dette kor det er eindel motsetnadar når det kjem til religion. 
Blant anna tok han oss med til kyrkja som er bygd der  Jesus blei gravlagt! Det var sterkt. Han fortalte om då den første kyrkja blei bygd, så ruinert til fordel for tempel, så kyrkje att, så tempel……og slik fortset historia. 
Uansett, no har det vore ei kyrkje der i mange, mange, mange år…..og den er komen for å bli. Det var utroleg å vere inne i ho. 
Vi fekk sjå kor krossen stod, kor han blei balsamert og kor han blei gravlagt. 
Her går folk inn til der krossen stod. Køen stoppar aldri. 

her tar eg på stedet der han blei balsamert. Sterkt!! Du føler at det er noko i lufta. Heilt spesielt!


Her er frå taket på ein bygning. 

Her er "klagemuren". Det er klart vi måtte avlegge den også eit besøk. Menn og kvinner hadde kvar sin del av muren. Her måtte vi vaske hendene først.
Den "broa" som er midt i biletet er laga for at dei som ikkje er muslimar skal, til gjevne tider på døgeret, skal kunne kome opp og få sjå. 

Omvisninga blei avslutt amed god middag før vi dro heim att til hyblane. 


Universitetet er stort!!

Denne gravlunden er for dei som falt i første verdskrig. (Også fienden.) 

Her skulle eg eigentleg laste opp eit likeeins bilete berre at det skulle stå St. Helena. St.Helena er den einaste gata i gamlebyen som har eit kvinneleg namn.

Beklagelegvis er klokka no så mykje at eg må gå til time. Så då får eg heller fortsette seinare. 
Ha ein fortsatt fin dag. Eg har det kjempebra her eg er og lærer utroleg mykje.

Hasta luego!!

IWALY!!






1 kommentar:

  1. Shalom jomfruen :) Tusen takk for bilder og oppdateringa di! Fantastisk! Jeg er så rørt, og dette vekker til live en drøm om å dra til Israel en gang. Bra å høre at sikkertheta er så grundig, det må jo til der mer enn andre steder, omtrent. Tenk at du alt nåkan få med deg hva de sier på en forelesning på hebraisk! Man får jo kjempelyst å prøve det samme.Og så har jeg slått opp på IWALY og funnet ut hva det betyr ...holoi...:D <3 Alt står bra til i gamlelandet, hva jeg vet. Stay safe! Klemmer :)

    SvarSlett