mandag 22. april 2013

Ebony and Ivory lived together in perfect harmony.........
Dei fleste tenker på Paul McCartney og Stevie Wonder når dei høyrer/les denne setninga. I og for seg heilt rett å gjere det, for det er nett dei som syng dette. "Ebony and Ivory" - ein song dei aller fleste vaksne kjenner til (eller burde)......
But, but.....Kva betyr eigentleg desse to orda? Ebony? Ivory? Kva er bodskapen til Paul og Stevie?

Sjølv syns eg at tittelen er ganske genial. Den er bra gjennomtenkt. Inga tvil om det. I tillegg at den gjennomføres med akkurat dei to. Ein kvit mann og ein svart mann. Alt er gjennomtenkt heilt ned til minste detalj.
Kanskje difor den blei så kjent?

Ebony, Ibenholt som vi seier på norsk, er eit trevirke som er veldig verdifull. Den harde kjerneveden kalles ibenholt og er ganske mørk. Svart er vel meir rett.......
Så veit vi jo at det fins svarte tangentar på eit piano. Ibenholttagentar!!

Ivory! Kanskje ikkje eit ord vi er vane med, men det er rett og slett elfenbein. Tannbein.....elefantar. (And sometimes other too.......)
Har eg nemnt dei svarte tangentane, ja då kan eg ikkje utelate dei kvite.
Eg reknar med at du er så oppegåande at du ser samanhengen!!

Sjølve songen vil nok apartheid til livs. Ikkje det at eg har lest at hverken McCartney eller Wonder har uttala seg om det, men det er i alle høve det eg tolker ut frå det heile. I og med at alt er så gjennomtenkt ned til minste detalj.....Det som omhandlar det kvite og det svarte. (Bortsett frå at vi ikkje seier svartingar.....Det heiter mørkhuda. Så seier vi ei heller kvitingar for den del!)

Ebony and Ivory, dei svarte og kvite tangentane, lever i perfekt harmoni med kvarandre. Skaper god musikk ilag......
Så kjem hovudspørsmålet i songen " Why don´t we? "
Kvifor klarer ikkje den lyse folkemengda i verda å leve i harmoni med den mørke? Kor blir det av harmonien der?
Rasisme? Er det skiten verdt?

No skal det verkeleg seies at verda er komen mange hakk vidare på nett det området. Spesielt i tida etter at denne songen kom ut. (Eg hugsar ikkje heilt årstalet her og no, men den passa veldig godt inn då den kom).
Vi er på rett veg, men det fins framleis mykje rasisme rundt om i verda.
Apartheidregimet blei avskaffa på 90-talet (1994 om eg ikkje tar heilt feil.......), men det å avskaffe eit regime og faktisk få folk til å leve opp til det, det er to vidt forskjellige "ting".

At vi er komen lengre på dette området kan lett provast ved å bruke eiga bygd som døme. Vi har hatt asylantar her. Noko som gjekk heilt fint. Dei tilpassa seg samfunnet vårt og mange her syns dei var "flotte" og ikkje minst høflege.
No er ikkje dei her lenger, men vi har fått flykningar. Mest sannsynleg eit positivt tilskot til bygda det også.
Asylantane var ungdomar og ergo var det kanskje lettare å integrere dei i samfunnet her. Også blant anna av di dei gjekk på skule med dei andre ungdomane her.
Flyktningane derimot, er gjerne familiefolk og er nok litt meir for seg sjølv. Likevel har eg stor tru på at dei etterkvart vil integrerast i samfunner i større og større grad.
I alle fall har eg inntrykk av at folket her syns det er heilt greit at dei er her og det er mange som omtalar dei positivt.

Til dags dato har eg ikkje høyrt eit einaste negativt ord om dei som er komen hit, mørkhuda alle saman. Ergo vil eg påstå vi er komen lenger. Vi har fått større aksept og meir vitskap har tilfalt dei små grå vi har flytande oppi hovuda våre.

Ebony and Ivory....... Kanonbra samanlikning av to store artistar! Tangentar opp mot oss menneske. Tvilar på at nokon kunne funne ein betre idè enn nett dei to når det kjem til dette temaet.

Rasisme vil nok alltid eksistere, men om vi "alle" viser at vi ikkje syns noko om det, så kan vi nå langt!

Ha ein fortsatt fin kveld!
Hasta luego! :=)

IWALY!!!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar