torsdag 27. februar 2014

Det eksploderer på nettet i desse dagane når det kjem til Stetind og nasjonalfjell. Han der "turmannen" som vil ha Snøhetta til å vere det, skal motgang finne.
Sjølv har eg køyrt mange gonger over Dovre, og Snøhetta har eg sett like mange gonger. Det fins ikkje ein einaste ting som er spesielt med det fjellet. Ikkje anna enn at det har ei viss historie bak seg. Det har jaggu meg Stetind også.

Det fins ikkje noko spektakulært med Snøhetta. Når ein køyrer forbi, ser ein ikkje noko anna enn det ein ser elles i landet. Formmessig er Snøhetta lik "alle" andre fjell. STETIND derimot…..WOW!!! Det er spektakulært, det!! Og for eit flott fjell! 
Han der såkalla "turmannen" påstår at fjellet ikkje er familievenleg. Hahahahahaha….. Då ler eg godt. Veit du kvifor?? Jo, for der drit han seg sjølv rett på leggen! 
Min son var ved Svartvannet som femåring. Han gjekk på eigne bein (viss han ikkje var berre fire). Vi har hatt heile småskolen der oppe tidlegare, og vi overnatta under Stetind i lavvoar. 
Det er kjempefin natur i heile området og ei fantastisk utsikt når du kjem litt opp. Fantastisk utsikt over fjell, fjordar, havet i vest…….you name it. 
Viss alle bileta som blir publisert på Stetind-sida no blir vist til alle rundt om i landet, trur eg alle vil få seg ei oppleving berre ved å sjå dei fantastisk bileta. 
Biletet eg har rett over her, tok eg i helga som gjekk. Det er berre eit fillebilete i forhold til mange av dei andre bileta som ligg på sida som er oppretta. Enkelte er så utroleg flotte at ein nesten får frysningar. 

Stetind er like kjent blant klatrarar ute i verda som Mount Everest. Det er det høgaste fjellet vi har med foten rett i havet. Det er "Gudenes ambolt". Det er kjente sagn som følger med fjellet. Eg kan sikkert nemne fleire hundre gode poeng med fjellet.
Eit av dei som verkeleg burde bety noko, er at utanlandsturistane kjenner til fjellet. Dei syns det er mykje meir spanande med Stetind enn Snøhetta. Det har i alle fall dei vi har møtt på sagt. 
Så i forhold til Noreg og turisme, er Stetind ein betre turistmagnet enn Snøhetta. He det snakk om store tal som stoppar opp for å få tatt bilete av dette flotte fjellet. 
Folk parkerer under fjellet for å få oppleve det. Det er sjeldan du finn parkeringa tom i sommarhalvåret. 

Det er ikkje utan grunn at 71 grader nord valgte å legge delar av programmet til Stetind. (OG) Neste mandag får vi sjå Dag-Otto Lauritzen og Kristian Ødegård realisere ein av sine draumar, nettopp Stetind. Kvifor er det slik at fleir og fleir får opp augene for dette fjellet?
Det er jaggu meg på tide. 

Heile landet hadde sjansen til å stemme den gongen det var ei avstemming i forhold til dette temaet. Det blir for teit å seie at nordlendingane mobiliserte seg. Vel, det gjorde jo søringane også, det, utan at det strakk til. 
Slik er det alltid. Er det snakk om Nord-Noreg, så nei………… Akkurat som OL. Tromsø kunne ikkje få OL. Like etter er det greit ar Oslo skal få det. Dobbeltmoral deluxe. 
At IOC står for det dei gjer og alt det negative som har fulgt med heile OL i det siste, er vel ikkje nok til å trekke søknaden. Det er jo snakk om OSLO!!! 
Det er på tide at også søringar kan unne nordlendingane noko. (For all del…..Misforstå meg rett. Det er mange "ålreite" søringer som talar vår sak, Så takk til dei. MEN det er alt for mange som gjer det motsatte. Det er dei eg vil til livs.) 

Det fins mange fine fjell i dette lange landet vårt. Det er sikkert fleire som kunne ønske at "deira" fjell var aktuell. Vågakallen i Lofoten, sånn berre for å ta eit døme. Flotte fjell fins det mange av. 
Likevel, Stetind fekk tittelen, det er komen med i lærebøker som nasjonalfjell, Børge Brende anerkjente det som nasjonalfjell, Arne Ness sjølv var einig(!), det er reklamert mykje for det……….. 
Vi vil berre bli latterleggjort utad om vi no skulle dukke opp med eit anna nasjonalfjell enn det vi allereie har. Tyskerane (spesielt dei) vil le av oss, i lag med mange andre nasjonalitetar som årleg besøker oss og Stetind av di dei "elskar" det. 

Eg har sett Snøhetta "live" ørtiførti gonger og det har gjeve meg null og niks. Eg har aldri tenkt "wow" kor flott". Tru meg…….DET gjer du om du ser Stetind "live" ein soldag uavhengig av om du ser det frå botnen eller toppen. Er du så lur at du følger turstien opp, er du solgt!! 
Unnskyld at eg seier det, men eg har problem med å ta "turmannen" seriøst. Og så håper eg at eg ikkje fornærmer han med å berre kalle han "turmannen". Det er no eit begrep eg har laga på han ut frå kor teit eg syns det heile blir. Så det så……..

Ha ei god natt og sov godt. Det kjem eg til å gjere. Kven gjer ikkje det etter å ha sett så mange supre bilete av NASJONALFJELLET VÅRT!! (Det har gått såmange år no, så la det vere som det er! Bitre andreplasseringsmenn fins det nok av i denne verda om dei ikkje skal finnes blant fjellelskarar også. Hallo…….Grow up!!!)
Smask!!

IWALY!

4 kommentarer:

  1. Kan man komme opp på stetind uten tau?

    SvarSlett
    Svar
    1. Du kjæm ikkje opp uten tau.

      Slett
    2. Etter at du er kommet opp på "fortoppen" som de kaller det, er det et sted du må festes i tau og klatre litt. Det er ikke snakk om mye, og eksakt hvor mye det er snakk om, kan du se på film på nettet. Har ikke linken foran meg nå, men det skal være lett å søke opp. (Akkurat den klatrebiten er ganske spektakulær!!)

      Slett