tirsdag 22. april 2014

Landssvikarkiv kan bli åpnet…… Jaja, eg går sterkt ut ifrå at dei ikkje finn namnet mitt der. Hahaha….. Det ville ha vore noko! Ikkje det at det ville ha vore litt kult, men det ville ha vore litt kult. (Beste setningsoppbygginga "ever"!!)

No levde ikkje eg rett etter andre verdskrig, men det er nok av andre som gjorde det. Titusener blei rettsforfulgt, men pga av taushetsplikt, er ikkje namna "offentlege".
No er det gått 70 år, og sjølvsagt er det enkelte som er over middels nysgjerrige her i samfunnet og ønsker at dei skal offentleggjerast. Ikkje alle er einige i det.

Dette temaet er nok i klassen for vanskelege saker å snakke om. Det er nok det som gjer at det er fleire som har bedt om at når 70 år er gått, bør dei forlengje taushetsplikta. Det er kanskje noko i det. Dessutan…..kva er vitsen med å grave i gammal skit? (Og ja, eg er fullstendig klar over at nett det spørsmålet gjer ild til enkelte sitt bål……)

90 000 landssvikarsaker er mykje! Mange av dei blei henlagte. Dei som meiner at vi burde få innsyn, lurer nok sikkert på kvifor det skal vere så hemmeleg. Kven eller kva er det dei skal beskytte no så lenge etter?

Holocaust blir nemnt i denne saka. Eller……..I alle fall at Guri Hjeltnes, leiar ved Senter for studier av Holocaust…… Ho er med i ei nemnd som jobbar for full offentleggjering.
Er Holocaust ein del av dette, kan eg nesten skjønne at enkelte ikkje ønsker at arkivet skal opnast. Holocaust, ei "sak" som enno fleire påstår aldri skjedde. Det til trass for all kunnskapen vi sit med om det i dag. Kvifor fins det då enno enkelte som benektar det heile?
Heile verda "stod stille og såg på" uretten.
Eg vil tru at dersom dette arkivet blir opna og Holocaust er ein del av det……..Ja, då vil det bli mange bølgjer……på godt og vondt.
Eg vil tru at fleire av etterkommarane til landssvikarane lever enno, så av hensyn til dei kan det vere greit å vente med innsyn.
Eg trur eg ville fått problem om eg plutseleg skulle få vite at mine foreldre eller besteforeldre hadde vore med på å behandle andre menneske som dyr.

Vi skal ikkje fornekte historien. Den er for viktig for det, men det er unekteleg noko i det at ein kanskje bør vente litt til. 70 år er faktisk ikkje så lenge når det kjem til historie.

Eg byrja det heile med ein spøk…..Ein spøk om at mitt namn ikkje vil vere å finne i arkivet. Det var før eg eigentleg byrja å tenke på kva landssvika på den tida gjekk ut på. Før eg i det heile tenkte på krigen.

Dette koster bornet ditt. VG har faktisk ei sak om det. Kva kostar det å ha ein gut kontra det å ha ei jente?
Eg har ikkle lest heile saka, men eg såg sånn aller hurtigst på det i papirutgåva i går og så såg eg nettopp at VG + har det som ei av hovudsakene sine akkurat no.

Spør du meg, blir det ei heilt teit sak. Sette ein prislapp på borna? Eg syns vitterleg eg hugser at då var ikkje utgifter til bornehage tatt med. Det var faktisk ei heil liste med utgifter om ikkje låg til grunn for utrekninga. Ergo er ikkje tala dei viser til så veldig relevante.
Eg trur det var snakk om 1,32 millionar for ein son og 1,3 millionar for ei jente. Då er det snakk om frå bornet er født og fram til han/ho er 18 år.
Det er då eg seier "jeeeeeezes" og enno meir "jeeeeezes"!!! Kva for tal er dette? Og ikkje minst…….Kva for forskjell er det snakk om? For matematikkfaget er dei ikkje god i. Der er det store manglar hos dei som har jobba med dette.
Kva er forskjellen på 1,32 millionar og 1, 3 millionar? Ein million tre hundre og tjue tusen…….. Ein million tre hundre tusen……. I mitt hovud tilsvarar det 20 000 kr. Tja, 20 000 kr fordelt utover 18 år, kva blir det i året liksom? Er det ein sum å snakke om? Slik eg ser det, er det berre tal som viser at det koster sånn høveleg det same for begge kjønn.
I alle fall er ikkje dei 20 000 nok til at eg skulle finne på  å tenke tanken at eg håpar det blir ei jente om eg skulle bli gravid. (Sjansen for det er null…..men reint hypotetisk…)

Boutgifter og straum er ikkje tatt med. Geburtsdager og andre feiringer som bl a konfirmasjon er ikkje tatt med. Ferier og restaurantbesøk………You name it.
Korleis i alle dagar kan dei vite kva sluttbeløpet blir på om dei tar med desse momenta og korleis kan dei anslå om foreldre med døtre eller soner er dei som går oftast på restaurant, drar på dei dyraste feriane osv osv i det lange.
Så, så tåpeleg kan dei altså lage ei sak. Lage ei sak som er så uferdig som det går an å bli. Så tåpeleg at dei innleiar heile saka med at ein bør tenke seg om før ein hoppar til køys om spreier beina. Det kan fort bli dyrt!

Jaujau…. Det er godt det er kveld og leggetid, så kanskje denne knetta får sove av seg dei kritiske haldningane sine.
Eg har sotte med augene og hovudet over ein bunke engelskstilar heile kvelden, så det er fare for at dei små grå har tatt kvelden utan at eg har lagt merke til det. Det skjer, det også!
Uansett….. Ha ei fortreffeleg god natt! Straks er mitt hovud på favorittputa mi, og då er eg borte til i morgon. Natta….. :=)

Hasta luego!

IWALY!!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar