onsdag 9. april 2014

Jaja, det er mykje ein skal lese……. Mazda må faktisk tilbakekalle 42 000 bilar av di det er fare for edderkoppar! Hydrokarbonane som er i bensinen er visst digg for edderkoppar og av ein eller annan grunn klarer dei lett å ta seg inn i "dunken" på Mazda 6, Sedan. Sedan faktisk…….. Eg kan ikkje i min villaste fantasi sjå for meg korleis denne bilen ser ut, men eg har no i alle høve ikkje Mazda sjølv, så då treng eg vel berre å forhalde meg roleg i dette tilfellet.

Kven er det som ønsker ein bil der edderkoppar lev sitt glade liv og spinner og legg egg til den store gullmedaljen? Det skal visstnokblokkere luftstraumen, og for dei som er litt smartar enår det kjem til bilar enn det eg er, ja så betyr det at det er brannfare. (Eller noko i den dur.)

Kva er ein god og verdig omsorg? Eit spørsmål som eigentleg er lett å svare på……. Eg snakkar då om born med spesielle behov, og kanskje då born med ei eller anna form for autisme.
God og verdig omsorg for desse borna er rett og slett så enkelt som at dei får det dei har krav på! Det er ikkje verre enn det.
Kvifor er det då slik i dagens samfunn at alt skal avhenge av kor i landet du bur? Det burde ikkje ha noko å seie om du bur i Oslo, Bergen, Tromsø eller "you name it…".
Det er slett ikkje slik at alle som treng ekstra midlar/hjelp får det dei har krav på.

Enkelte bydelar i Oslo (for å ta eit døme) har sakshandsamarar som ber speialisthelsetenesten om å ikkje  anbelfale tenester som er dyre. Dersom dei likevel vel å gjere det, skjer det at dei ser bort i frå desse anbefalingane. Trist, men sant.
I det augeblikket den kommunikasjonen skjer om at dei bør prøve å unngå slike anbefalingar, ja då har dei faktisk satt ein pris på dei borna det gjeld. Uverdig…….

Det er noko som heiter "Lov om pasientrettigheiter". Der står det klart og tydeleg kva dei har krav på. Då er vel saka grei?
Så heldig er "vi" ikkje. Ikkje så lenge det er noko som heiter økonomi og at det fins enkelte som ikkje har samvitskvaler i forhold til slikt. Eit born er berre eit tal for dei og så lenge ikkje dei må vere eindel av bornets kvardag, ja så går det heller ikkje inn på dei.

Desse borna fortener kvalitet! Dei fortener å ha pedagogar med seg i bornehagen og skulen. Dei fortener ein støttekontakt. Dei fortener at familien får avlastning i dei heimane det faktisk er nødvendig. Born med autisme må følgjast opp i meir grad enn ein som ikkje har autisme. Det krevst meir (veldig ofte, men sjølvsagt ikkje i alle tilfella).
Og det er heilt klart at jo større "innsats" kommunane legg i det å følgje opp eit born med autisme, jo betre vil bornet klare seg på eigenhand når det blir eldre. Misforstå meg rett når eg seier "eigenhand". Det er sjølvsagt mange som må ha oppfølging heile livet, men enkelte vil klare seg fint sjølv også dersom dei blir fulgt opp frå starten av.
Å få noko ein har krav på, burde ikkje vere ein kamp. Systemet skulle vore enklare. Heldigvis fins det kommunar som faktisk er flink på dette området, men det er likevel mange i andre enden også.

Sanninga er at born med autisme har mykje meir potensiale i seg enn det vi trur. Det er det mange internasjonale undersøkingar som bakkar opp under.
Dessutan, viss økonomi ligg til grunn, så er det jo mykje pengar å spare på å følgje opp eit born. Då blir han eller ho mykje billegare i drift som vaksen. Men å tenke langsiktig har vel ikkje alltid vore den sterkaste sida overalt. Forebyggande arbeid kalles det.

Personleg synest eg at "staten" skulle hatt ansvaret for at det var midlar til alle born med ein diagnose. Det skulle ikkje ha vore opp til kvar enkelt kommune å bestemme om dei skal følgje lova eller ei. Alle borna skulle ha hatt lik sjanse til "verdig omsorg", uavhengig kor bornet bur.

Det er ikkje lov til å sette ein prislapp på eit born! Det er borna som er framtida vår. Det må vi ikkje gløyme.

Det er onsdag og eg kjenner at eg skal ta og finne dyna mi. (Det kan nesten virke som om at ho har gøymt seg ein annan stad enn i senga….. :=) Men det er vel nett der eg finn ho.)
Eg kjenner at eg er litt trøyttare enn normalt, så då er det vel ei vèrendring i sikte. (For det hadde jo vore for mykje forlangt å få det vèret vi har hatt dei siste dagane i påska……)Jaja….
Ha ei god natt!!

Hasta mañana!

IWALY!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar