mandag 21. februar 2011

Thihi.....

Umulige ønsker!

En kvinne gikk i skogen da hun plutselig snublet over noe, som ved nærmereettersyn viste seg å være en oljelampe. Da hun gned på den, så kom det naturligvis fram en ånd.
'Får jeg tre ønsker nå?' spurte hun.'Nei', svarte ånden. 'På grunn av de dårlige tidene og devaluering og globalkonkurranse og sånt dritt får man kun ETT ønske nå for tiden.
'I så fall vil jeg ha fred i Midtøsten', sa kvinnen og trakk frem et kart.'Ser du dette kartet? Jeg vil at disse landene skal slutte å slåss med hverandre.'Ånden kastet ett blikk på kartet og utbrøt: 'Men herregud! De landene der har jo kriget i tusener av år! Tror ikke at det går an å gjøre noe med det.Jeg er dyktig, men ikke SÅ dyktig. Ønsk noe annet.'Kvinnen tenkte en stund, og sa så: 'Jeg har aldri lykkes å treffe Den Rette. En omtenksom og elskverdig mann, som er hensynsfull, kan lage mat, tar halvparten av husarbeidet og som er en god elsker og ikke ser på sport heletiden. Kort sagt, en ideell livsledsager.'

Ånden var stille en stund, sukket og sa: 'Få se på det jævla kartet igjen....'

1 kommentar:

  1. Thihi....
    Jeg sier ofte at vi kan ønske i den ene handa og...i den andre..
    Og hva sitter vi igjen med...

    Ha ei fredfull og go' uke!

    -Helle-

    SvarSlett