onsdag 2. desember 2009

Vi levde med hua i handa.......

Halvdan Sivertsens "Nordnorsk julesalme" speler i bakgrunnen frå dataen. Kjempefin song! Det er deilig å ha ein sånn song i øyrene så tidleg på dagen. Eg sitter og retter tentamener. Satser på at eg skal få gjort mest mogleg her på skulen så eg slepp å ta dei med heim...... Det er litt tungt å sitte så konsentrert og rette over lang tid, så då tar eg meg ein liten pause og skriver her heller.

Velsignelse, Guds fred...det er ikkje måte på kor fine ord som blir brukt. Songen er ei bøn om fred. Vi treng å bli passa på. Sjølv om det er mykje å gjere før jul må vi ikkje gløyme at vi ikkje skal slite med å kave oss fram. Jula skal vere gledens høgtid. Kven klarer å glede seg om ein berre slit og kaver....og ikkje minst stresser? Håp om ei utstrakt hand...... Mange treng den handa.
Ein kan meine kva ein vil om Trygve Hoff, men teksten til denne julesongen har han truffe bra på. Eg skal lære elevane songen slik at heile skulen kan syngje den i lag på juleavslutninga. Det blir flott!!

I dag lever vi i ein verden som heile tida sett krav til oss. Heilt frå vi er små. Det byrjer med dei føresettes "krav " til borna. Alle foreldre har sikkert eit ønske om at akkurat deira born skal vellukkast. Kven avgjer om ein har lukkast eller ei? Om ein gjer det bra i det meste er det ikkje sikkert ein er lykkeleg. Eg trur det er viktig å la alle få finne ut kven dei eigentleg er og leve deretter. Det treng eg ikkje gå lenger bort enn min eigen heim for å skjønne. Sjølv har eg forventninger for min eigen gut. Eg forventer at han skal te seg skikkeleg. Eg ønsker at han skal lære å få eit forhold til musikk. Men det går ikkje på mine premisser! Eg føler meg fram og lar han styre det sjølv (til ein viss grad). Faren hans snakker berre om at han skal spele på Barcelona når han blir stor. Seier han det nok mange gonger trur han det til slutt. Ved skulen her er det mange som går rundt og drøymer og trur at dei skal bli oppdaga. Dei har ingen reell oppfatning av kor dei eigentleg ligg i forhold til kvalitet på spelinga. Foreldre må ikkje føre sine eigne drøymer som ikkje blei oppfylt over på borna. Fleire born er overbevist om at dei er god nok. Eg har allereie sagt til fleire av dei at eg skal spise ein hatt om så skjer!
Ein må sjølvsagt ha drøymer!! Ein må ha lov til å ha noko å jobbe mot. Det er berre det at ein må også lære å vere realistisk. Ein tonedøv gut kan aldri bli ein god songar. Nokon må fortelje det for han om han trur han skal fronte ei gruppe i framtida!

Så kjem samspelet med andre. Det handler om å gje og ta. Ein skal lære å dele og fungere med andre. Samspelet der er viktig. Ein skal lære å besinne seg..... Kva om eit born alltid får beskjed om å besinne seg? Er det alltid rett av oss å kreve det? Skal ein aldri få utløp for sine verkelege kjensler? Kven er det som aldri har lyst å vere sint og få lov til det? Vi vaksne bremser borna på dette området...Vi vil fortsette å gjere det. Eg gjer det sjølv.

På skulen stilles det krav om resultater. Ein blir måla mot dei andre borna- Ein blir måla mot resten av landet. Han er betre enn landets gjennomsnitt.... Korleis føler han seg, han som kom under landets gjennomsnitt? Dum?? Ikkje veit eg, men offentleggjering av nasjonale prøver...kven sitt forslag var det? Eg er glad det er bestemt at resultata ikkje lenger skal komme i storavisene. Det er likevel langt å gå før ein kan klare å spare den svake for ydmykelsen. "Du er ikkje god nok".... Den som øver blir meister. Nei, langt frå alle, men det hjelper. Kva skal ein måle eit born i? Kva med dei kvalitetane som ikkje kjem fram i det skriftlege eller det ein les? Kva med dei kvalitetane som kanskje er viktigast og som viser kven personen eigentleg er? Dei maktsjuke ledarane våre er kun opptatt av resultatar. Dei bryr seg ikkje om det andre.
Har nokokn forska på sosiale forhold opp mot resultatar? Ja, det kan eg garantere at det er fleire som har gjort. Mange lærarar må bruke tid på å vere ein sosialomsorgsperson. Det går ut over tida til anna. Kan ikkje regjeringa prøve å få meir bukt på det området? Kven skal skulda om ein elev gjere det dårleg på skulen når ikkje dei sosiale normene er oppfylt?? Læraren, foreldra, staten....?? Uansett, det er foreldra som har hovudansvaret for sine eigne born! Kan dei ikkje klare å følgje dei opp, har ikkje staten då noko ansvar? Eg har ikkje svaret.....Eg berre lurar. Kor ligg ansvaret??

Halvdan Sivertsen og julesalmen siver fortsatt ut av dataen. "Du signe folket som lever her nord". Det er ingen krav bak desse orda.
La førjulstida bli koseleg. La oss huske kva som er viktig. La borna få fine tradisjonar, la dei få glede seg til ei høgtid som skal feirast og ikkje minst la dei slippe å få føle presset!
Desember er kos:=) Mange baker til jul. Det betyr og at mange stresser med å bli ferdig med bakinga til jul. La det heller vere slik at ein baker fordi det er koseleg. Det gjere vi. Baking i lag med Steffen er kvalitetstid! Er det stress å bake? Kvifor ikkje berre ta seg ein tur på butikken og kjøpe dei kakene ein vil ha i hus? I dag selges det meste. I alle høve selges det julekaker. Gode er dei sikkert også. Så slipper ein strevet...... Eg baker, men skulle dagen komme at det er eit pes.. ja, då veit eg kva eg har å gjere! Desember er koseleg!!!

Ha ei fin førjulstid!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar