søndag 5. september 2010

Sundag 5.september. (Ekstreme områder del 2).

Eg blei aldri ferdig med å skrive om dei ekstreme områda vi har på planeten vår. Eg var vel innom Himalaya, havdjupet og til dels Antarktis/Arktis. Vel.......Vi har fleire ekstreme områder. Eg går ut ifrå at det vil vere naturleg å ta med blant anna ørkenområder. Vi har jo Sahara, men det fins fleire av dei også. Frå Antarktis/Arktis til Sahara & co kan vi seie "frå is og kulde til tørke og varme".
Om ein er sunn og frisk, kan ein greie seg i nokre uker om ein er fri for mat. Eg er redd det samme ikkje gjeld vatn (væske). Det er noko vi ikkje kan unnvære! Då snakkar vi i beste fall om dagar. Dagar utan fysisk arbeid....... For ellers kan det faktisk vere snakk om timar. Derfor kan eg trygt seie at det er tungtveiande grunner til at det ikkje bur folk i dei fleste ørkenområda.

Sahara er faktisk større i areal enn heile USA. For dei som trudde det berre var varmt i ein ørken, så er det feil. Det kan faktisk bli ganske kaldt om natta. Til og med minusgrader. Høyrest rart ut, men det stemmer.
Det er fleire grunner til at ørkenområder får spreie seg. Menneskeleg aktivitet er også med på dette. Gjennom husdyrhald er det mange som har bidratt til nettopp dette. Kvifor eg kan påstå det er enkelt å svare på. I mange områder mangler det nedbør. Når det då i tillegg drives med nedbeiting, seier det seg sjølv at det blir slik. Jorsmonnet tørker ut og eroderer. Desse områda blir då ubeboelege.

Det skal nemnast at det finnes hardføre menneske som klarer seg under desse vanskelege forholda som ein ørken kan ha. Der er småstammer , som blant anna tuaregene, som leier karavanene sine frå oase til oase gjennom Sahara.
I tillegg er det fleire som har prøvd å flykte gjennom ørkenen til eit naboland pga krigshandlingar. Eg veit ikkje kva skjebne som er verst!???! Å døy av ein krig eller ute i ørkenen.............

Dagens mennesker utvinner mykje tømmer. Spesielt går det hardt ut over regnskogen. Nettopp regnskogen er den skogen som vi kaller for "verdas lunger". Forskjellen frå dei andre områda eg har nemnt og dette er at her bur det faktisk mennesker. Likevel......Dei lev under ekstreme forhold og levealderen der er veldig lav.

Klimaet i den tropiske regnskogen er varmt og fuktig. I motsetning til i ein ørken, held temperaturen seg ganske jevn i skogen.
Regnskogen er ekstrem på mange områder. Årsnedbøren som gjennomsnittleg ligg på 2000 mm......... Tre gonger meir enn årsnedbøren i Oslo. I enkelte områder er det vel oppe i heile 10 000 mm.
Det er vel heller ikkje noko område i verda ein finn så rikt eit dyre- og planteliv som nett her. Om eg ikkje tar heilt feil, er det opp mot 50 000 ulike treslag der.
Dei fleste som bur der tilheld ein eller annan indianerstamme. Dei er vant til å leve av naturen, og blant anna er det der dei får medisinen frå. Spørs om vi hadde klart å leve under dei forholda dei gjer....

Som eg skreiv tidlegare, er det berre 1/24 av jorda som er beboeleg.....Nettopp pga dei ekstreme områda som fins. Faren er jo sjølvsagt at denne delen berre blir større og større, og til slutt skal vi pressast inn på mindre og mindre område.
I dag har vi i gjennomsnitt ca 3000 kvadratmeter kvar å leve på. (Om ein fordeler alle menneska ut over dei beboelege stadene). 3000! Det er det samme som 10m x 300 m. 3000 er eit høgt tall, og det gjer at det ikkje høyres så ille ut. Deler ein det opp i meir forståelege tall, sit ein ikkje att med så mykje. Ikkje om ein i bakhovudet veit at talet på verdensborgarar stig heile tida. Det vil i praksis seie at den biten som er fordelt gjennomsnittleg på oss vil bli innskrenka, litt etter litt. Veit ikkje heilt om eg likar tankegangen min, men eg er stygt redd for at det stemmer.

Kva tiltak som må setjast i gong for å stoppe utviklinga er sikkert mange. Eller....Vi har i alle høve høyrt om mange. Personleg er eg redd for at vi ikkje kan stoppe det, uansett kva vi vel å gjere. Det er berre slik det er. Det er vi mennesker sjølv som kommer til å sørge for at vi blir utsletta. Vi som lev no er på ein måte heldig. Vi slipper nok å få ein slik skjebne, men etterkommarane våre er nok ikkje like heldig. (Kanskje ikkje neste generasjon, men om nokre generasjonar). Vi slipper det...............Om ein ikkje trur på reinkarnasjon, då:=) (Tørr ikkje spå kva eg ville ha blitt attfødt som.....) Hehe......

Triste greier det her..... Då er det bra vi har vett til å leve no:=) Hausten er i gang, vi er igang med å øve att (veldig gøy). Det har vore ein fin kveld!
I morgon er det ei ny arbeidsuke. :=)

Smile, an everlasting smile
a smile can bring you near to me.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar